HACK HEROES 2021


Tematem przewodnim 6. edycji Ogólnopolskiego Konkursu Programistycznego dla uczniów szkół średnich Hack Heroes była Edukacja. Uczniowie w dużej mierze skupili się na wyzwaniach, jakie przed edukacją postawiła pandemia Covid-19. Jury konkursu przyznało 4 nagrody.

Laureatami 1 miejsca z nagrodą w wysokości 4000 zł zostali uczniowie Zespołu Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu (Technikum nr 8). Zespół Pandaz Team w składzie Krzysztof Mącznik, Kamil Augustak, Remigiusz Sokal, Kacper Goncerz, Otylia Łagoda opracowali aplikację BoardIO.

„Pojawiła się pandemia, a wraz z nią nauka i praca zdalna. Ponieważ przez takie sytuacje wiele młodych ludzi ma problemy ze stałym nauczaniem, a dzięki naszej tablicy można temu zapobiec, a nasza aplikacja niskim lub znikomymi kosztami może usprawnić komunikację Nauczyciel ↔ Uczeń, lub praca kilku osób nad jednym projektem.”

– tak autorzy mówią o swoim pomyśle.

Jury przyznało dwóm drużynom ex aequo drugie miejsce. Nagrodę w wysokości 2000 zł otrzymała drużyna Elektron Team w składzie Artur Oborski, Konrad Kowalik, Emil Mazurkiewicz, Piotr Gałk, reprezentujący Zespół Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu (Technikum nr 8) za aplikację SendYourWork. Uczniowie o aplikacji:

„Postanowiliśmy postawić na profesjonalne i bezpieczne rozwiązanie problemów pracowni komputerowych, komputerów do użyteczności publicznej, firm informatycznych i firm pracujących na komputerach, praktycznie wszystkich organizacji w których struktura pracy oparta jest na relacji nauczyciel – uczniowie, np. pracodawca – pracownicy. Nasza aplikacja poprzez logowanie kodem QR za pomocą aplikacji mobilnej uniemożliwia wykradnięcie naszego hasła i maila przez szkodliwe oprogramowanie w miejscach wyżej wymienionych. Nasze rozwiązanie częściowo zastępuje również dość wymagającą aplikację Teams stosowaną podczas nauki zdalnej, uczniowie ze słabszym sprzętem dużo prościej i szybciej będą w stanie przesłać pracę do nauczyciela ponieważ aplikacja jest szybka i lekka, zadziała na każdym komputerze z dostępem do Internetu.”

Ex aequo na drugim miejscu znalazł się zespół Granysie w składzie Damian Kocjan, Dawid Kluczewski, Szymon Banyś oraz Kacper Drożyński z Zespołu Szkół nr 3 im Antoniego Kocjana w Olkuszu za aplikację CatchNOTE.

„Dwa lata nauki zdalnej zdaję się potwierdzać problem braku skutecznej komunikacji pomiędzy najbardziej zaangażowanymi w proces dydaktyczny członkami społeczności szkolnej. W naszym projekcie stawiamy na nowoczesny, efektywny i łatwy sposób przekazywania i utrwalania zdobytej na zajęciach wiedzy oraz współpracę na liniach nauczyciel-uczniowie oraz pomiędzy samymi uczniami.”

– opisują swoją aplikację uczniowie.

Trzecie miejsce przypadło drużynie Maturzyści w składzie Jakub Pawłowski i Oktawian Kausz z Technikum nr. 7 im. Mikołaja Kopernika w Olsztynie za aplikację Maturzystnie. O aplikacji, która ma wspierać uczniów w przygotowywaniu się do matury opowiadają jej twórcy:

„Jako maturzyści na wieść o tym, że hasłem tegorocznej edycji konkursu Hack Heroes jest 'edukacja’ od razu wpadliśmy na pomysł stworzenia czegoś, co będzie mogło być jak najbardziej praktyczne dla osób, które podobnie jak my piszą w tym roku maturę. Zauważyliśmy, że na rynku faktycznie są różne rozwiązania, które pozwalają na rozwiązywanie arkuszy maturalnych, ale nie spotkaliśmy żadnego, który nie miałby co najmniej dwóch z następujących wad: jest płatny, nie zawiera wyjaśnień odpowiedzi, interfejs nie jest przyjazny dla użytkownika, nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych. Dzięki aplikacji Maturzystnie użytkownik dostaje odpowiedzi i wyjaśnienia od razu, dzięki czemu nie musi przerabiać całego testu aby uzyskać wyniki i zweryfikować swoją wiedzę a otrzymuje ją na bieżąco. Często uczniowie rozwiązując arkusze maturalne i zaznaczając nieprawidłową odpowiedź nie czytają dlaczego odpowiedź jest błędna tylko idą dalej przez co wynoszą z rozwiązywanego arkusza niewiele.”

Scroll to Top